Monday, June 22, 2009

DISINI

Tetap setia menanti. Sampai bila??
TIDAK PASTI!
Rela diri terluka dan dilukakan....
Rela diri di perkotak-katikkan...
Rela diri dipersia-siakan...
Rela diri menanggung semua penderitaan...
Rela diri menempis semua keadaan...
Yang akhirnya diri sendiri penuh kesengsaraan...
Mungkin aku juga punca segala bermula...
Tetapi Adilkah aku dihukum sebegini rupa...
Mungkin ini balasan TUHAN..
Atas kesalahan lampau yang mungkin aku tak sedar...
Namun Aku masih mengharapkan masih ada lagi PELUANG...
Peluang untuk mengecapi KEBAHAGIAAN...
Demi mengharungi masa depan...
Namun andai ini takdir tuhan...
semuanya berakhir di sini...

Aku REDHA, Aku PASRAH...

DISANA

Sedang ketawa gembira. Mengapa?
MENANG AKHIRNYA!
Kejayaan berpihak kepada diri sendiri...
Kemenangan terarah kepada diri sendiri...
Kebanggaan menuju kepada diri sendiri...
Trofi menjadi hak mutlak diri sendiri...
'Hukum Karma' akhirnya menjadi...
Mungkin kini berkira-kira untuk mengadakan 'parti'
Bagi meraikan 'keselesaan' dan 'kejayaan' diri
Mendoa sesuatu bakal terjadi....
Mengharapkan akan menjadi realiti...
Anganan yang dimimpi selama ini...
Aku REDHA... Aku PASRAH...
Dan Aku MENGALAH...


DI SINUN

Mungkin masih terkeliru. Sebab apa??
TANDA TANYA?
KELIRU memilih yang terbaik buat perasaan...
KELIRU memilih yang terbagus dek fikiran..
Atau...KELIRU Memilih yang sesuai untuk satu kehidupan..
Mengenali dirinya....
Tidak pandai membuat keputusan...
Selalu terpesong dalam perkiraan..
Sering terkeliru dalam perhitungan..
Selalu ter'bias' dalam penghakiman..
Tidak bijak dalam membuat pemilihan...
Namun amat mengharapkan kebahagiaan...
Yang akan terus kekal berpanjangan...
Aku doakan semoga kau akan kecapi bahagia...
Yang selama ini kau cari...
Aku REDHA... Aku PASRAH...
Namun harus diingat...
Tak semua yang kita inginkan akan kita dapat...
Mungkin Hari ini kau GEMBIRA dengannya...
Mungkin Esok???
Berbahagialah kau di atas penderitaanku...
Kerana tidak sedikit pun mengganggu gugat perasaanku...
Cuma KU ingin KAU tahu...
Selangkah kau pergi...Selama-lamanya hatiku TUTUP buat MU...

My Lil' Heart : Cinta ini Membunuhku...
*credit 4 my BFF for lending me ur idea...




4 comments:

lonia said...

'Cinta ini Membunuhku'...waaa..mendalam benor bunyinye..hehe.sbrla ye kak..cz Petience is a virtue of life..:)

MY HEART said...

Yup.. cinta itu boleh membahagiakan dan boleh membunuh sampai terkejang kejung.. Cinta ni umpama makan sambal belacan... walaupun pedas tahap gaban tapi ada gak manusia yang suka sangat makan walaupun terbakar anak tekak... mata dah terkuar ayor mata tapi tetap again n again mengulang makan sambal belacan.

Same wif cinta.. walaupun perit dan pedih tapi sebagai manusia normal kit atetap berani mencuba untuk mencapatkan sebuah cinta yang abadi dan sejati...

Jangan takut mencuba my dear fren.. u oso too my lil sis..

fuzzypeach said...

Ainol : Thanx for your comment...same goes to u too dear...

myBFF : Thanx a lot 4 alwiz b there for me :)

Cikwa said...

Biarlah dia dgn dunianye..yg pasti dia akan tetap mencarimu..yang nyata dia masih terleka dgn hal keduaniaan..

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates