Wednesday, April 6, 2011

Klein Windhoek - Day 2

Since semalam penat sgt so kul 9 aku da pengsan…and pg ni aku bangun awl and rasa fresh sgt dpt lak shower air panas, perghhhh nikmatnya…. Pas b’fast and layan tv, lin pn sampai ngan hubby dia tuk anta aku gi ofis…de a few tings need to be settled before she go… esk dia da nk fly back to M’sia…huhu… I jeles…


Smpai ofis lin terangkan pe yg patut, bawak aku tawaf satu bangunan show here and there den ktorang kuar gi halaal market, kt sni baru la blh beli daging cos mmg org muslim Pakistan yang jual…selain daging de gak jual rempah ratus cuma tempat ni agak jauh dari pekan Windhoek. Pas da membeli barang2 ktorang gerak ke Chinatown…kt sni la tempatnya klu nk beli telur, halia, lengkuas atau benda2 yg x de kt fruit n veggie. beras siam pun de jual kt sni….pstu ktorang gi Taiwan Market and ternampak cili padi…harus aku rembat tp sbnarnya agak mahal, satu peket RM5 klu kt KK Mart kt kwsan umah aku kt ENSTEK dulu banyak tu baru singgit….mmg byk belanja la dok sni…whuaaaa… cepatla kontena aku smpai blh la aku saving sket…


da setel pegi ofis blk, tepat kul 4 ktorang blk, tp mlm ni lin jempt gi dinner kt umah dia...I loikkkeee…sebelum blk ke rumah penginapan, lin bawak aku ke rumah yg bakal aku duduk…kagum aku tgk umah tu…chantek…x sabar nk masuk…cma yg x best kontrak smpai bln 7 je…pasni tuan tanah nk naikkan sewa di luar kelayakan aku…huhu…nk pindah lagi…penatnya… pas da tgk terus blk umah …


kul 6 hubby lin, Man dtg amik ktorang…otw ke umahnya, dia bawak ktorang ke satu lagi supermarket…ops lupa nk citer satu perkara yang perlu orang tau tentang Windhoek…sumer kedai akan tutup pukul 5 on weekdays dan smpai kul 2 on weekends…sedey kan….huhu so woerman Supermarket da only one yg bukak smpai kul 8 mlm…ok la at least de back up tp harga agak mahal dari checkers mgkn nk cover blk duit letrik kot…heheheh…memandai je kan aku ni….


Tp yg kelakarnya aku ingat aku je gila memborong jus buah, parents aku pn sama asal gi supermarket harus rembat jus buah…smpai penuh peti ais kt self catering ngan jus mcm2 flavour…pas da membeli sket2 terus gerak ke rumah penginapan lin…cantik gak…aku jmpa ank lin, Arman ngan Aleana sgt chomell... geram tgk esp Arman baru dua taun p sgt aktif… rupanya hubby lin pandai masak…so mlm tu dia masak beriani kambing pergh….terangkat tu…aku smpai tambah dua kali…yg aku pelik kambing yg dia masak x rasa panas langsung punyalah lembut smpai aku lupa yg aku makan kambing…bau hamis kambing pun x de…aku pun dengan peraknya mengorek rahsia dari Man, barulah aku tau, rupanya mmg de jual pelembut daging kt Halaal Market…itu secret recipenya… pas da borak2 peluk cium den ktorang pun bertolak balik… x nak ganggu lin and family since esk flite die awal pg…which means esk first day aku gi ofis without lin…huhu…belasah je la labu…before I forgot, esk aku akn pindah ke rumah yg besar sket sbb ssh la aku nk share ngan adik aku,lelaki lak tu klu ngan adik pompuan x de hal siap blh girl talk lg…harap2 dpt la pindah…. Its end for my second day


My Lil' Heart : TQSM to Lin and family for such a lovely dinner...tq jugak sbb tinggalkan barang2 yang sangat berguna...May your life will b full of HIS Blessings....Amin...

4 comments:

~aSHa~ said...

salam kak...lama tak dgr berita....
tup tup dah terbang jauh....
mmg tak tau tul...
ingatkan PA dan takde dan pg ke oversea....katanye dah tanak anta...ke akak yg intebiu last year tu yer? last year ke last 2 year ek....eh tak ingat....tapi sy dgr gitu la dari jpa...btw bertuah la akak...sbb sempat lagi merasa....
sy tak sempat dah kot...sbb org jpa dah kata gitu..dah takde lepas ni....

fuzzypeach said...

hi asha....tu la kan...akk pun da lama x update blog...da nk sebulan kt sni baru nk wat entry hehehe...ekceli akk pegi under Wisma Putra bkn under JPA...

Ye ke da x de pas ni...hmmm klu susah sgt jom la join Wisma Putra :)

Anonymous said...

Eh...eh..sukanya dia ...

fuzzypeach said...

Ms./Mr. Anon : mestila suka... a new day has come :)

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates