Thursday, April 7, 2011

My Day 3

Arini my first day kat ofis alone….aku rasa time ni lin da de dlm flite…huhu..semoga lin n family selamat sampai… lunch hour je aku terus cabut blk, best wooo…since mak aku de, bahagia je idup aku bla dpt mkn masakan mak ari2…klu mak stay terus kan beshhhhh….berangan di siang hari je la…da tentu mak aku masih keje…ni pun mak ngan abah sanggup amik cuti seminggu juz nk make sure aku selamat kt sni…tetiba air mata aku bergenang….jap….tetiba emo lak…aku rasa bersyukur sgt sbb dikurniakan parents yang sgt2 memahami aku dan sentiasa berada di belakang aku x kira sama ada dalam senang atau susah…sesungguhnya kasih sayang ibu dan bapa hingga ke syurga…teringat aku masa zaman aku belajar di Uitm Jengka…tiap2 awal dan ujung sem, mesti mak ngan abah akan antar aku dari Langkawi ke Jengka…skg da kawen pn sggp anta aku smpai ke Namibia…da la beli tiket sendiri…aku nk sponsor x ckp duit…mna tak nya da abis beribu beli stok makanan,barang2 keperluan sepanjang 3 taun kt sni termasuk la duit tiket tuk adik aku…segala jasa mak ngan abah akan aku kenang sampai akhir hayat dan aku janji pada diri aku, aku x kan lupakan mak ngan abah aku dan akan cuba balas jasa diorang selagi diorang hidup…I luv u mak ngan abah…sgt2…

K stop citer emo ni….so basicly arini aku byk explore pe yg de kt ofis dan cuba biasakan diri ngan keadaan ofis…tepat kul 4 aku blk…since aku x de transport buat masa ni driver ofis akan jemput dan antar aku blk…nanti bla aku da de keta sendiri pandai2 la kan…seb bek tmpt tggl aku dekat ngan ofis… aku smpai umah aku tgk barang2 da berkemas….rupanya jadi gak aku pindah umah besar sket…masa aku gi ofis owner self catering da bagi kebenaran tuk pindah ke satu lg rumah 3 bilik yg sewanya sama harga dengan rumah yg aku duduk skg…tqvm to Ms. Gella Rupert...

So, ini la rumah baru yg aku ckp tu…kelazzzkan…klu la dpt umah camni….harus ari2 dok umah je x nak kuar….tp one thing yg aku pasan… pagar kt sini sumer tinggi da di pasang 'electric fence'….betapa hebatnya safety kt sni….secara x langsung juga menunjukkan betapa dasyatnya kadar jenayah kt sni smpai kena safety smpai camtu…tu blm alarm kt dlm umah ngan security guard lg….dasyat tu…. K la out for day 3 … so enjoy da piccas....

My Luggage...bkn ni je de 5 kotak lg hehehe ;)...


Ni ruang tamu and tiga dari 5 kotak aku hehehe...



My Dad's Favourite Couch


Dining


Kitchen


My Bro.'s Room...

sila abaikan si kecik yg sentiasa mengekor ke mana saja aku pegi


My Parents Room

tengok si kecik tu ada lg...


Me&Tisya Room

(First time tido asing2 if not asyik berebut bantal je...)


see... ade lagi...


Washroom...



Pemandangan Luar Rumah...


First Zoom


Second Zoom...

"

"

"

"

"

"

TARRA.....


Fully Zoom.... Bestkan klu nak wat bbq :)


Pandangan dari Tepi...



Ruang Santai...



Belakang Rumah...


Garaj Keta ngan guard house :)



My Lil' Heart : Hargailah ibubapa kita selagi Ayamereka hidup...
I LUV U MAK & ABAH.
Tetiba terngiang2 lagu Ayah dan Ibu - Allahyarham Sudirman Hj. Arshad

5 comments:

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

kak, rajin² update lol!

Cikwa said...

wahhh..akhirnya update gak blog maz..rajin2 update lagik ehh..

intanz said...

kelazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

mummysyafie said...

salam mas, parents mas ikut gak ke sana yer? oklah tu kan..kalau idak risau gak mas n tisha je pergi. take care taw

fuzzypeach said...

Mrs. K : insya'allah... i will hehehe...
Zura : Insya'allah :)... miz u...
Intanz : thanx for dropping by :)
Nor : ha'ah tp seminggu je... tq u too take care n miz u...

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates